Už nějaký čas pracuje Fedora Design Team na novém logu Fedory. To současné je s námi už skoro 13 let, ale trpí několika problémy, které popsala v obsáhlém blogovém zápisku designérka Máirín Duffy: špatně se překlápí do jednobarevné varianty, vypadá nevýrazně na tmavém pozadí (zvláště tmavě modré, kterou má mnoho materiálů Fedory), špatně se centruje atd. Hodně lidí si ho také plete s logem Facebooku. Máirín se v blogpostu kromě podrobného popsání problémů věnovala vývoji loga během let a tomu, jak probíhala práce na novém. Fedora Design Team se dopracoval ke dvěma variantám, ke kterým by rádi získali zpětnou vazbu od veřejnosti:
Které preferujete vy?
10. 1. 2019 at 11:44
Variantu 1.. Asymetrie v logu není vůbec pěkná..
10. 1. 2019 at 12:16
#2 vypada jako Google Fuchsia v modre…
10. 1. 2019 at 14:52
1. varianta #1
10. 1. 2019 at 17:16
Za mě určitě variantu 1.
10. 1. 2019 at 19:10
varianta 1
11. 1. 2019 at 06:17
Varianta 1
11. 1. 2019 at 12:31
Žádné. Obě dvě jsou hnusnější než to současné.
11. 1. 2019 at 13:51
Pokud nemuze zustat soucasne, ktere se mi libi nejvic, potom variantu 1.
12. 1. 2019 at 11:25
Zdravím!
Dovolím si nabídnout pár postřehů starého grafika:
►Výhoda toho, kdo logo nezná, je v tom, že nemá koncepty o vizuálu značky.
► Nevýhoda toho, kdo logo nezná, je v tom, že nemá koncepty o vizuálu značky,
tudíž nezná její historii, ani její vývoj (ten čerstvě shlédnut na diskusní stránce vývoje loga)
Při prvním, asi hodinovém setkání s logem „fedora“ mi byla jasná pouze textová část, tj. „fedora“. Rozklíčovat piktogram jako nekonečno ∞ + f mě vůbec nenapadlo. Byl to pro mě neznámý, neuchopitelný znak, který nevyvolával žádnou asociaci. Leda tu, že je zobrazen nějaký cyklistický okruh… (vážně).
Pro logo je, myslím, nejdůležitější jeho okamžitá čitelnost.
Zde vidím, že:
► znak pro nekonečno (∞)
– je 2x přerušen!, tedy není čitelný tzv. „na první dobrou“;
– dalším aspektem pro pochopení znaku ∞ je jeho správná, tedy vodorovná pozice;
► písmeno „f“
– je zatíženo okolními grafickými prvky, které mají „f“ doplnit na znak ∞ (uplatňuje se zde psychologický jev, kdy zrak čte buď pozitivní, nebo negativní informaci, ale není schopen je číst zároveň);
► bublina
– znak je tak stylizovaný, že bublinu už ani nepřipomíná.
Pokusím se připravit nějakou verzi a bude-li se mi podávat, podělím se…
12. 1. 2019 at 14:59
To je skvělý feedback!
Vidím, že už je i na blogu Máirín. Myslím, že to ocení 🙂
19. 1. 2019 at 19:59
Logo je vzdy vdecne tema. Ja osobne mam nejvetsi problem s tim, ze si soucastne logo lidi pletou s facebookem. Takze zmena je vhodna, ale ta v1 to asi uplne neporesi i kdyz je to lepsi.