Předchozí článek, v němž jsme si ve stručnosti popsali konvence používané při volání knihovních funkcí na mikroprocesorech s 64bitovou architekturou x86-64, dnes doplníme, protože si řekneme, jakým způsobem se volají knihovní funkce na 32bitových mikroprocesorech s architekturou ARM. Dnešní díl tedy bude zaměřen… Pokračovat ve čtení →
V relativně velkém množství algoritmů se nepracuje pouze s bajty či ještě širšími slovy (16bitů, 32bitů, 64bitů), ale „pouze“ s jednotlivými bity. Z tohoto důvodu nalezneme u některých typů mikroprocesorových architektur speciální instrukce určené pro manipulaci s bity, konkrétně pro… Pokračovat ve čtení →
Ve třetí části článku o textových editorech v distribuci Fedora si podrobněji popíšeme čtveřici textových editorů určených zejména pro profesionální uživatele, tj. například pro administrátory, vývojáře, autory dokumentace, tvůrce webových stránek apod. Jedná se v první řadě o textový editor Vim (popř. jeho varianty… Pokračovat ve čtení →
Pátá a současně i poslední část miniseriálu o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu je věnována popisu propojení populárních textových editorů Emacs a Vim s debuggery, především pak s GNU Debuggerem. Toto propojení je v mnoha ohledech výhodné, protože programátoři mohou… Pokračovat ve čtení →
Ve čtvrté a současně i předposlední části článku o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu si popíšeme debugger (resp. přesněji řečeno nadstavbu pro GNU Debugger) nazvaný KDbg. Jak již název této aplikace napovídá, jedná se o nástroj určený primárně pro prostředí… Pokračovat ve čtení →
Ve třetí části článku o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu se budeme zabývat další nadstavbou vytvořenou nad GNU Debuggerem. Tato nadstavba se jmenuje Nemiver a určena je především vývojářům pracujících v programovacích jazycích C a C++.
Ve druhé části článku o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu si popíšeme nadstavbu nad GNU Debuggerem, která se jmenuje Data Display Debugger (zkráceně DDD či přesněji GNU DDD). Data Display Debugger nabízí svým uživatelům plnohodnotné grafické uživatelské rozhraní a kromě… Pokračovat ve čtení →
V dnešním článku se budeme zabývat problematikou programátorských nástrojů používaných pro ladění aplikací přeložených do nativního strojového kódu. Základním nástrojem vývojářů jsou v tomto případě takzvané debuggery. Pro Linux existuje větší množství debuggerů, ovšem nejpoužívanějším je stále GNU Debugger a… Pokračovat ve čtení →
This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: redakce@mojefedora.cz | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se