Tag

počítačová grafika

Multimediální knihovna Pyglet: konfigurace texturovací jednotky při nanášení textur na stěny těles

V osmé části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme, jak lze nakonfigurovat texturovací jednotku při nanášení textur na stěny těles. Kromě přímého nanášení jednotlivých texelů je totiž možné textury takzvaně modulovat, míchat barvy texelů s další vybranou barvou apod. Modulace textur… Pokračovat ve čtení →

Multimediální knihovna Pyglet: textury a texturování při vykreslování trojrozměrných scén

V sedmé části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si na několika demonstračních příkladech ukážeme, jakým způsobem je možné na zobrazovaná 2D i 3D tělesa nanášet rastrové textury. K tomu využijeme kombinaci funkcí nabízených přímo knihovnou Pyglet a nepřímo grafickou knihovnou OpenGL.

Vykreslování grafů do framebufferu Raspberry Pi s použitím knihoven Pygame a Matplotlib

Vzhledem k tomu, že je k Raspberry Pi možné připojit monitor popř. i (dotykový) displej, lze tyto oblíbené jednodeskové mikropočítače použít k zobrazování naměřených či vypočtených hodnot formou různých grafů. K dispozici je celá řada nástrojů, které je možné pro zobrazení grafů použít. My se… Pokračovat ve čtení →

Multimediální knihovna Pyglet: práce s rastrovými obrázky a sprity

Multimediální knihovna Pyglet plně podporuje práci s rastrovými obrázky, které mohou sloužit buď ve funkci spritů (pohybující se objekty ve scéně s volitelnou velikostí, rotací a průhledností) nebo je možné rastrové obrázky použít pro vytvoření textur nanášených na trojrozměrná tělesa. Dnes se… Pokračovat ve čtení →

Tvorba pluginů pro grafický editor GIMP 4: použití výběrů (selection) při kreslení a editaci obrázků

Ve čtvrté části článku o tvorbě pluginů určených pro známý bitmapový grafický editor GIMP si ukážeme práci s výběry (selections) i to, jakým způsobem se výběry mohou použít ve skriptech naprogramovaných ve Scheme (script-fu) či v Pythonu (Python-fu).

Multimediální knihovna Pyglet: blending při kreslení 2D i 3D scén

V páté části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme, jakým způsobem se používá takzvaný „blending“ (míchání) podporovaný grafickými akcelerátory i knihovnou OpenGL. Taktéž se zmíníme o možnostech kombinace blendingu s funkcí paměti hloubky (Z-bufferu).

Multimediální knihovna Pyglet: použití paměti hloubky při zobrazení 3D scén

Ve čtvrté části seriálu o multimediální knihovně Pyglet se seznámíme s problematikou framebufferu používaného u grafických akcelerátorů. Následně si ukážeme, jakým způsobem je možné vykreslit trojrozměrná tělesa se správným skrýváním skrytých částí stěn. Pro tuto operaci využijeme takzvanou paměť hloubky neboli… Pokračovat ve čtení →

Tvorba pluginů pro grafický editor GIMP (3.část – vykreslení hvězdné oblohy)

Ve třetí části článku o tvorbě pluginů určených pro známý bitmapový grafický editor GIMP si ukážeme, jakými způsoby je možné naprogramovat konfigurovatelný přídavný modul (plugin), který po svém spuštění vytvoří nový obrázek s vykreslenou hvězdnou oblohou. Jednotlivé verze pluginu budou paralelně… Pokračovat ve čtení →

This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: [email protected] | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se