Tag

Pygame

Vykreslování grafů do framebufferu Raspberry Pi s použitím knihoven Pygame a Matplotlib

Vzhledem k tomu, že je k Raspberry Pi možné připojit monitor popř. i (dotykový) displej, lze tyto oblíbené jednodeskové mikropočítače použít k zobrazování naměřených či vypočtených hodnot formou různých grafů. K dispozici je celá řada nástrojů, které je možné pro zobrazení grafů použít. My se… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky: transformace rastrových obrázků

Ve čtrnácté části seriálu o programovacích jazycích i o knihovnách a frameworcích vhodných pro výuku programování popř. pro výuku základů počítačové grafiky, si popíšeme, jak je v knihovně Pygame možné provádět lineární transformace rastrových obrázků, tj. jak lze obrázky převracet, zvětšovat, zmenšovat… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky: detekce kolize spritů

V dnešní části seriálu o programovacích jazycích i o knihovnách a frameworcích vhodných pro výuku programování popř. pro výuku základů počítačové grafiky, si ukážeme, jakým způsobem se v knihovně Pygame může detekovat kolize dvou či více spritů. To je velmi… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky: sprity v knihovně Pygame

Prakticky žádná hra odehrávající se v 2D prostoru se neobejde bez použití mnoha objektů, které se pohybují v herním světě. Tyto objekty spolu mohou kolidovat (narážet do sebe atd.), popř. mohou nastat kolize mezi pohyblivým objektem a nepohyblivým pozadím herní… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky: práce s bitmapami a TrueType fonty

V dnešní části seriálu, v němž se věnujeme programovacím jazykům a taktéž knihovnám, které mohou být použity pro výuku programování i základů počítačové grafiky, se seznámíme s některými dalšími možnostmi, které lze využít při kopírování a vykreslování rastrových obrázků. S… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky: knihovna Pygame

V šestém článku věnovaném programovacím jazykům a taktéž knihovnám, které mohou být vhodné pro výuku programování i základů počítačové grafiky, se seznámíme s principy použití knihovny Pygame. V některých ohledech se Pygame podobá již dříve popsané knihovně LÖVE, ovšem s tím rozdílem, že knihovna… Pokračovat ve čtení →

CC BY-SA 4.0
This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: redakce@mojefedora.cz | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se