Tag

Python 3

Multimediální knihovna Pyglet: textury a texturování při vykreslování trojrozměrných scén

V sedmé části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si na několika demonstračních příkladech ukážeme, jakým způsobem je možné na zobrazovaná 2D i 3D tělesa nanášet rastrové textury. K tomu využijeme kombinaci funkcí nabízených přímo knihovnou Pyglet a nepřímo grafickou knihovnou OpenGL.

Vykreslování grafů do framebufferu Raspberry Pi s použitím knihoven Pygame a Matplotlib

Vzhledem k tomu, že je k Raspberry Pi možné připojit monitor popř. i (dotykový) displej, lze tyto oblíbené jednodeskové mikropočítače použít k zobrazování naměřených či vypočtených hodnot formou různých grafů. K dispozici je celá řada nástrojů, které je možné pro zobrazení grafů použít. My se… Pokračovat ve čtení →

Multimediální knihovna Pyglet: práce s rastrovými obrázky a sprity

Multimediální knihovna Pyglet plně podporuje práci s rastrovými obrázky, které mohou sloužit buď ve funkci spritů (pohybující se objekty ve scéně s volitelnou velikostí, rotací a průhledností) nebo je možné rastrové obrázky použít pro vytvoření textur nanášených na trojrozměrná tělesa. Dnes se… Pokračovat ve čtení →

Použití IDE PyDev pro vzdálený vývoj na Raspberry Pi

V dnešním článku si ukážeme, jakým způsobem je možné nakonfigurovat integrované vývojové prostředí PyDev (založené na Eclipse) tak, aby bylo možné toto IDE použít pro vývoj na „vzdáleném“ Raspberry Pi nebo na podobném méně výkonném počítači. K tomu využijeme plugin nazvaný… Pokračovat ve čtení →

Multimediální knihovna Pyglet: blending při kreslení 2D i 3D scén

V páté části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme, jakým způsobem se používá takzvaný „blending“ (míchání) podporovaný grafickými akcelerátory i knihovnou OpenGL. Taktéž se zmíníme o možnostech kombinace blendingu s funkcí paměti hloubky (Z-bufferu).

Multimediální knihovna Pyglet: použití paměti hloubky při zobrazení 3D scén

Ve čtvrté části seriálu o multimediální knihovně Pyglet se seznámíme s problematikou framebufferu používaného u grafických akcelerátorů. Následně si ukážeme, jakým způsobem je možné vykreslit trojrozměrná tělesa se správným skrýváním skrytých částí stěn. Pro tuto operaci využijeme takzvanou paměť hloubky neboli… Pokračovat ve čtení →

Multimediální knihovna Pyglet: zobrazení prostorové scény

Ve třetí části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme dva způsoby zobrazení prostorových (3D) scén, přičemž samotné vykreslování bude prováděno přes grafickou knihovnu OpenGL.

Multimediální knihovna Pyglet: volání funkcí OpenGL

Ve druhé části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme další možnosti grafické knihovny OpenGL, jejíž funkce je možné z Pygletu velmi snadno volat. Prozatím se zaměříme na demonstrační příklady provádějící vykreslování scény v ploše (2D), příště si ukážeme i tvorbu plnohodnotných… Pokračovat ve čtení →

This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: [email protected] | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se