V páté části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme, jakým způsobem se používá takzvaný „blending“ (míchání) podporovaný grafickými akcelerátory i knihovnou OpenGL. Taktéž se zmíníme o možnostech kombinace blendingu s funkcí paměti hloubky (Z-bufferu).
Ve čtvrté části seriálu o multimediální knihovně Pyglet se seznámíme s problematikou framebufferu používaného u grafických akcelerátorů. Následně si ukážeme, jakým způsobem je možné vykreslit trojrozměrná tělesa se správným skrýváním skrytých částí stěn. Pro tuto operaci využijeme takzvanou paměť hloubky neboli… Pokračovat ve čtení →
Ve třetí části článku o tvorbě pluginů určených pro známý bitmapový grafický editor GIMP si ukážeme, jakými způsoby je možné naprogramovat konfigurovatelný přídavný modul (plugin), který po svém spuštění vytvoří nový obrázek s vykreslenou hvězdnou oblohou. Jednotlivé verze pluginu budou paralelně… Pokračovat ve čtení →
Ve třetí části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme dva způsoby zobrazení prostorových (3D) scén, přičemž samotné vykreslování bude prováděno přes grafickou knihovnu OpenGL.
Ve druhé části seriálu o multimediální knihovně Pyglet si ukážeme další možnosti grafické knihovny OpenGL, jejíž funkce je možné z Pygletu velmi snadno volat. Prozatím se zaměříme na demonstrační příklady provádějící vykreslování scény v ploše (2D), příště si ukážeme i tvorbu plnohodnotných… Pokračovat ve čtení →
Vývojáři používající programovací jazyk Python mohou při tvorbě multimediálních aplikací použít hned několik knihoven a dokonce i ucelených frameworků. Pravděpodobně nejznámější knihovou z této oblasti je knihovna Pygame, kterou jsme si již stručně představili v loňském seriálu. Ovšem k dispozici jsou i další… Pokračovat ve čtení →
Ve druhé části článku o tvorbě pluginů určených pro grafický editor GIMP si nejdříve ukážeme, jakým způsobem se vytvoří a zaregistruje jednoduchý plugin naprogramovaný v Pythonu a následně budeme tento plugin postupně rozšiřovat o interaktivní dialogy pro výběr barvy, rozměrů obrázku… Pokračovat ve čtení →
Mezi jednu z nejužitečnějších vlastností známého bitmapového grafického editoru GIMP patří možnost rozšiřovat jeho funkce s využitím pluginů (modulů), díky nimž je možné implementovat například nové filtry nebo pomocné utility pro tvorbu animací či poloautomatickou retuš snímků. Tyto pluginy lze vytvářet buď… Pokračovat ve čtení →
This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: redakce@mojefedora.cz | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se