Tag

vývoj

Fyzikální engine implementovaný v knihovně LÖVE (3. část)

Ve třetím článku o fyzikálním enginu, který je součástí knihovny LÖVE, si ukážeme, jakým způsobem je možné v tomto systému vytvořit takzvané pružné (či elastické) vazby mezi několika tělesy. Taktéž si vysvětlíme, jak tyto vazby ovlivní vzájemnou interakci těles v… Pokračovat ve čtení →

Fyzikální engine implementovaný v knihovně LÖVE (2.část)

Ve druhém článku o fyzikálním enginu, který je součástí knihovny LÖVE, si na čtveřici demonstračních příkladů ukážeme použití jiných tvarů těles v simulovaném světě, seznámíme se s konceptem takzvaných obalových těles používaných při detekci kolizí a taktéž se způsobem řešení některých problémů… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky (4)

Ve čtvrtém článku věnovaném programovacím jazykům a taktéž knihovnám, které mohou být vhodné pro výuku programování i základů počítačové grafiky, se opět budeme zabývat popisem možností knihovny LÖVE, o níž jsme se stručně zmínili minule i předminule. Na demonstračních příkladech… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky (3)

Ve třetím článku věnovaném programovacím jazykům a taktéž knihovnám, které mohou být vhodné pro výuku programování i základů počítačové grafiky, si na několika demonstračních příkladech ukážeme použití knihovny LÖVE, o níž jsme se stručně zmínili minule. V případě knihovny LÖVE… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky (1)

V dnešním článku se seznámíme s vybranými programovacími jazyky a knihovnami, které je možné použít pro výuku základů počítačové grafiky popř. pro tvorbu programů a jednoduchých her, u nichž je vyžadována nějaká forma grafického výstupu. Zaměření dále prezentovaných nástrojů přitom odpovídá znalostem a… Pokračovat ve čtení →

Hexa editory a další nástroje pro práci s binárními soubory

Na pětidílný miniseriál o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu navazuje článek, v němž se budeme zabývat popisem nástrojů určených pro prohlížení a případnou editaci binárních souborů. Tyto nástroje mohou svým uživatelům nabízet různá rozhraní, ovšem významné místo zde náleží takzvaným hexa prohlížečům… Pokračovat ve čtení →

Debuggery a jejich nadstavby v Linuxu (5): ladění aplikací v editorech Emacs a Vim

Pátá a současně i poslední část miniseriálu o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu je věnována popisu propojení populárních textových editorů Emacs a Vim s debuggery, především pak s GNU Debuggerem. Toto propojení je v mnoha ohledech výhodné, protože programátoři mohou… Pokračovat ve čtení →

Debuggery a jejich nadstavby v Linuxu (4): KDbg

Ve čtvrté a současně i předposlední části článku o debuggerech dostupných programátorům v Linuxu si popíšeme debugger (resp. přesněji řečeno nadstavbu pro GNU Debugger) nazvaný KDbg. Jak již název této aplikace napovídá, jedná se o nástroj určený primárně pro prostředí… Pokračovat ve čtení →

This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: redakce@mojefedora.cz | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se