Tag

C++

Kombinace assembleru a programovacího jazyka C na procesorech ARM (dokončení)

Téma kombinace assembleru a programovacího jazyka C na mikroprocesorech s 32bitovou architekturou ARM dnes dokončíme. Ukážeme si způsob přístupu na haldu (heap), volání služeb jádra, použití programových smyček v assembleru a nezapomeneme ani na poměrně rozsáhlou problematiku práce s hodnotami s plovoucí řádovou čárkou… Pokračovat ve čtení →

Kombinace assembleru a programovacího jazyka C na procesorech ARM

V předchozím článku jsme si ukázali, jakým způsobem je možné zkombinovat zdrojový kód napsaný v programovacím jazyku C s kódem psaným v assembleru. Přitom jsme se zaměřili na 32bitovou architekturu x86 (i386 až i686) a 64bitovou architekturu x86-64. Dnes si ukážeme kombinaci jazyka C… Pokračovat ve čtení →

Použití assembleru v Linuxu: assembler a jazyk C

Assembler v Linuxu se v současnosti používá převážně v těch situacích, kdy je zapotřebí efektivně provést pouze určité specifické paměťově či výpočetně náročné operace. Zbytek aplikace se přitom vytváří v některém vyšším programovacím jazyku, například v C či C++. Z tohoto důvodu je užitečné vědět, jak… Pokračovat ve čtení →

Použití assembleru v Linuxu: volání funkcí ze standardní knihovny jazyka C

V demonstračních příkladech, které jsme si ukazovali v předchozích částech tohoto seriálu, jsme si prozatím vystačili s voláním několika funkcí jádra operačního systému (jedná se o takzvané syscalls). V praxi se však dříve či později dostaneme do situace, kdy je zapotřebí používat i… Pokračovat ve čtení →

GCC 5 ve Fedoře 22 – co čekat?

Fedora 22, jejíž vydání je v tuto chvíli plánováno na 19. května 2015, bude obsahovat (jako výchozí) GCC 5 (konkrétně GCC 5.1). Tato nová verze doplňuje podporu pro nový standard C++11, ale za cenu změny ABI. Jinými slovy, programy kompilované… Pokračovat ve čtení →

Jak copy-on-write udělalo náš projekt zase použitelným

V našem projektu s otevřeným zdrojovým kódem canal se zabýváme statickou analýzou nad programy přeloženými do LLVM IF. To vyžaduje vytvoření objektu pro každou proměnnou zpracovávaného programu, což s sebou nese zvýšené paměťové nároky. A zde hraje copy-on-write klíčovou roli.

CC BY-SA 4.0
This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: redakce@mojefedora.cz | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se