Vývojáři používající programovací jazyk Python mohou při tvorbě multimediálních aplikací použít hned několik knihoven a dokonce i ucelených frameworků. Pravděpodobně nejznámější knihovou z této oblasti je knihovna Pygame, kterou jsme si již stručně představili v loňském seriálu. Ovšem k dispozici jsou i další… Pokračovat ve čtení →
V poslední části článku o interaktivním i programovém použití knihoven Numpy a matplotlib si ukážeme způsob tvorby grafů s konturami („vrstevnicemi“), dále pak trojrozměrné grafy funkcí typu z=f(x,y) a na závěr si řekneme, jak se vytváří trojrozměrné grafy s funkcemi typu [x,y,z]=f(t).
Úvodník Na předchozí článek, v němž jsme se seznámili se základními typy grafů dostupných v knihovně Matplotlib, dnes navážeme. Ukážeme si totiž způsob vykreslení sloupcových grafů, oblíbených koláčových grafů, práci s histogramy i některé pokročilejší techniky použité při změnách stylů vykreslování.
Knihovna Numpy, s níž jsme se seznámili v předchozích článcích, nabízí uživatelům poměrně velké množství modulů a funkcí vhodných pro zpracování numerických dat, včetně poměrně pokročilých operací typu FFT (rychlá Fourierova transformace), řešení soustavy lineárních rovnic apod. Ovšem naplno tuto knihovnu využijeme… Pokračovat ve čtení →
Ve druhém článku věnovaném IPython Notebooku a taktéž knihovně Numpy dokončíme popis základního modulu této knihovny. Nejdříve si vysvětlíme několik principů indexování prvků polí a následně se budeme zabývat vybranými operacemi s maticemi, které jsou v knihovně Numpy dostupné. Nezapomeneme ani na… Pokračovat ve čtení →
Na předchozí článek pojednávající o integrovaných vývojových prostředích, v němž jsme se zmiňovali především o IPythonu a taktéž o IPython Notebooku, dnes tematicky navážeme, protože si ukážeme, jakým způsobem je možné využít IPython Notebook společně s knihovnou Numpy. Tyto dva nástroje, pokud… Pokračovat ve čtení →
Vedle běžných integrovaných vývojových prostředí, mezi něž patří například Eclipse, Netbeans či Visual Studio, se v některých případech můžeme setkat s poněkud odlišným přístupem programátorů k nástrojům používaným pro vývoj. Příkladem může být například systém IPython nabízející jak vylepšenou interaktivní smyčku REPL běžící… Pokračovat ve čtení →
Fedora je velký projekt a je obtížné sledovat, co se v něm všechno děje. Tento seriál vybírá pět zajímavých věcí za poslední týden z pěti různých oblastí. Nejedná se o vyčerpávající zpravodajství, pouze o rychlé souhrny s odkazy. Zde je… Pokračovat ve čtení →
This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: redakce@mojefedora.cz | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se