Tag

vývoj

Použití IDE PyDev pro vzdálený vývoj na Raspberry Pi

V dnešním článku si ukážeme, jakým způsobem je možné nakonfigurovat integrované vývojové prostředí PyDev (založené na Eclipse) tak, aby bylo možné toto IDE použít pro vývoj na „vzdáleném“ Raspberry Pi nebo na podobném méně výkonném počítači. K tomu využijeme plugin nazvaný… Pokračovat ve čtení →

Integrovaná vývojová prostředí ve Fedoře: vykreslování grafů s využitím knihoven Numpy a matplotlib

Knihovna Numpy, s níž jsme se seznámili v předchozích článcích, nabízí uživatelům poměrně velké množství modulů a funkcí vhodných pro zpracování numerických dat, včetně poměrně pokročilých operací typu FFT (rychlá Fourierova transformace), řešení soustavy lineárních rovnic apod. Ovšem naplno tuto knihovnu využijeme… Pokračovat ve čtení →

Integrovaná vývojová prostředí ve Fedoře: praktické použití IPython Notebooku a knihovny Numpy (2.část)

Ve druhém článku věnovaném IPython Notebooku a taktéž knihovně Numpy dokončíme popis základního modulu této knihovny. Nejdříve si vysvětlíme několik principů indexování prvků polí a následně se budeme zabývat vybranými operacemi s maticemi, které jsou v knihovně Numpy dostupné. Nezapomeneme ani na… Pokračovat ve čtení →

Integrovaná vývojová prostředí ve Fedoře: praktické použití IPython Notebooku a knihovny Numpy

Na předchozí článek pojednávající o integrovaných vývojových prostředích, v němž jsme se zmiňovali především o IPythonu a taktéž o IPython Notebooku, dnes tematicky navážeme, protože si ukážeme, jakým způsobem je možné využít IPython Notebook společně s knihovnou Numpy. Tyto dva nástroje, pokud… Pokračovat ve čtení →

Integrovaná vývojová prostředí ve Fedoře: IPython a IPython Notebook

Vedle běžných integrovaných vývojových prostředí, mezi něž patří například Eclipse, Netbeans či Visual Studio, se v některých případech můžeme setkat s poněkud odlišným přístupem programátorů k nástrojům používaným pro vývoj. Příkladem může být například systém IPython nabízející jak vylepšenou interaktivní smyčku REPL běžící… Pokračovat ve čtení →

Integrovaná vývojová prostředí ve Fedoře: PyDev (2.část)

Ve druhém článku o vývojovém prostředí PyDev se seznámíme s některými pokročilejšími technikami, které lze v tomto propracovaném IDE použít. Ukážeme si například nástroje sloužící k refaktoringu zdrojových kódů a taktéž si popíšeme propojení PyDev s nástroji určenými pro práci s jednotkovými testy (spouštění, automatické… Pokračovat ve čtení →

Integrovaná vývojová prostředí ve Fedoře: PyDev

Úvodník V dnešním článku se seznámíme s některými vlastnostmi integrovaného vývojového prostředí PyDev, které je určeno pro vývoj a ladění aplikací programovaných v Pythonu. PyDev je postaveno nad Eclipse, takže kromě samotného modulu pro podporu jazyka Python mohou programátoři používat i další pluginy… Pokračovat ve čtení →

Programovací jazyky a knihovny určené pro výuku základů počítačové grafiky: transformace rastrových obrázků

Ve čtrnácté části seriálu o programovacích jazycích i o knihovnách a frameworcích vhodných pro výuku programování popř. pro výuku základů počítačové grafiky, si popíšeme, jak je v knihovně Pygame možné provádět lineární transformace rastrových obrázků, tj. jak lze obrázky převracet, zvětšovat, zmenšovat… Pokračovat ve čtení →

This site is not affiliated with or endorsed by the Fedora Project.
Kontakt: [email protected] | Pište pro mojefedora.cz
Některé materiály na těchto stránkách pocházejí z webu fedoramagazine.org
Přihlásit se